STORRUMM - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Fleur Duffhuis - WaarBenJij.nu STORRUMM - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Fleur Duffhuis - WaarBenJij.nu

STORRUMM

Door: Fleur Duffhuis

Blijf op de hoogte en volg Fleur

27 Februari 2014 | Ghana, Bolgatanga

Het was de afgelopen dagen echt onwaarschijnlijk heet! Ik begon met het stoere voornemen het zonder ventilator te gaan doen hier in Bolga, want hé als het moet dan kun je echt wel aan de hitte wennen. Niet dus, eergisteren toch maar een ventilator gekocht na drie dagen niet te hebben geslapen van de warmte. Gisteren op kantoor zat ook iedereen te zweten en de kleine ventilator aan het plafond die we hebben leek ook nauwelijks te helpen. Gisteren had ik een meeting met de directeur en hij heeft op zijn kantoor wel airco, maar dat is eigenlijk nog erger want wanneer je buiten komt word je helemaal overvallen door de hitte. Kort samengevat: het was gewoon heel erg warm!
Gisteren na het werk ben ik nog even met een andere vrijwilliger bij een collega gaan kijken die voetbaltrainingen geeft aan jonge jongens hier. Het viel ons op dat er ineens wolken aan de hemel stonden! Huh dat is gek dat hebben we nog nooit hier gezien, wolken! Toen bedachten we ons dat wolken wel eens gelijk kon staan aan dat er regen aankomt! Ik zei; wow ja dat zou echt zo fijn zijn, lekker een regenbuitje!
Een wijs persoon zei ooit 'Be careful what you wish for, cause you just might get it.' Niets bleek minder waar; vannacht heeft het echt zooo enorm hard geregend, gedonderd en gebliksemd (niet meters bier helaas). Op 'n gegeven moment dacht ik echt dat m'n golfplaten plafond het zou begeven, het geluid van die enorm harde slagregen op dat dak is echt alsof er 8 paarden boven je hoofd aan het galopperen zijn.
Vanochtend was van de regenbui nauwelijks iets te merken, behalve dan dat het benauwde weer weg is, joepie!

  • 27 Februari 2014 - 09:13

    Netty:

    Hé Fleur, ja dat lijkt me lekker zo'n buitje, maar dan heb je weer niet kunnen slapen natuurlijk!

    Fleur is er in die bus die je straks gaat nemen wel airco? lijkt me ook wel lekker 15uur in een bus met airco.
    doei! XX O%O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bolgatanga

Ghana

.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Er is een tijd van komen

19 Mei 2014

De eenzame bruid en andere verhalen

28 April 2014

titel

15 April 2014

Dank je wel

26 Maart 2014

Stom verslag
Fleur

Ik ben Fleur, 19 jaar oud, studente International Business and Management Studies te Breda. 27 januari a.s. vertrek ik voor een half jaar naar Ghana om 5 maanden stage te lopen en daaropvolgend een maand te backpacken. Youth Harvest Foundation Ghana is de organisatie waar ik stage ga lopen (http://www.yhfg.org/), YHFG is een NGO (non-governmental organisation) die doelt op een zelfstandige, zelfvoorzienende jeugd in een gezonde leefomgeving. Dit gebeurt door middel van verschillende projecten (denk aan extra scholing, ondernemings projecten, sexuele voorlichting).

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 34561

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 19 Juni 2015

Mexico

27 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Ghana

Landen bezocht: