Another day at the office - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Fleur Duffhuis - WaarBenJij.nu Another day at the office - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Fleur Duffhuis - WaarBenJij.nu

Another day at the office

Door: Fleur Duffhuis

Blijf op de hoogte en volg Fleur

07 Februari 2014 | Ghana, Bolgatanga

En vandaag is het alweer vrijdag! Dat betekent dat ik mijn eerste werkweek er bijna op heb zitten. Ik heb in het begin van de week een meeting met de directeur en twee andere werknemers gehad om mijn plan te bespreken. Er zijn allerlei nieuwe ontwikkelingen bezig in het bedrijf (ze krijgen een nieuwe gebouw en gaan opsplitten in een profit en non-profit segment) en verlangen daardoor een nieuw imago. Dat moet dus allemaal gecommuniceerd worden en daar heb ik dus 5 maanden de tijd voor. Er is nog geen opzet voor dat plan dus het is even zoeken hoe ik dat vorm ga geven maar het was een zeer interessant gesprek waar ik echt mee verder kan.
Meestal begin ik op kantoor rond 07:15 (dan is het nog lekker koel) en rond een uurtje of 5 houd ik het weer voor gezien. Tussendoor kan ik dan gewoon rustig gaan lunchen of even lekker over de markt lopen, daar is wel veel vrijheid voor.
Verder zijn twee Ghanese collega's momenteel bezig met een groot onderzoek naar de stand van zaken van alle boeren in de omgeving. Ze gaan 700 enquêtes afnemen om zelf het marktonderzoek uit te voeren. Ik heb gisteren even met ze meegekeken en vroeg hoe ze van plan waren de data te verwerken. Dat wisten ze nog niet precies, dus heb aangeboden mee te helpen met het programma SPSS. Op school leerden wij dat met vragen zoals 'Hoe tevreden, op een schaal van 1 tot 5 bent u met de klantenservice?', hier zijn het vragen zoals 'Hoe vaak per maand bent u niet in staat uw hele familie voldoende te voeden?'. Dat is wel even wat anders dus..
Verder is mijn familie super leuk! Voel me er echt al thuis. Ik woon in een soort compound waar in allerlei verschillende huisjes verschillende familieleden wonen. Elke ochtend ga ik met de zusjes water halen bij de put. Die meiden zijn zo sterk echt ongelooflijk! Ze dragen alles op hun hoofd en geven mij altijd de kleinste emmer omdat ze mij maar slap vinden haha!
De vader en moeder werken elke dag en vaak ook tot half 10 's avonds. Meestal komt dan een vriendin van de moeder ons eten brengen maar gisteren was een uitzondering: de moeder was vroeg thuis en toen hebben we gezellig met z'n allen gekookt en gegeten!
Dit weekend hopen we met nog wat andere meiden die hier ook vrijwilligsters zijn, te gaan zwemmen. Is toch nog lastig want er zijn maar 1 of 2 zwembaden en dan bij een hotel waarvan ze zeggen dat die alleen voor gasten is.. dus daar moeten we nog even over onderhandelen. Verder ga ik dadelijk m'n nieuwe broek ophalen bij een naaister. Heb van de week een stofje op de markt gehaald en dan laat je je opmeten en vervolgens maken zij dan wat je wil. Ik ben benieuwd!
Groetjes aan iedereen en tot snel!

  • 07 Februari 2014 - 09:27

    O&O:

    Hoi Fleur, leuk te lezen wat je allemaal op gaat zetten, nuttig werk zeg!
    Je bent al helemaal opgenomen in de familie,
    ik hoop voor jullie dat het lukt met het zwembad, je zegt met een glimlach kom je een heel eind,
    dus dit gaat ook lukken! tot mail, ik heb me trouwens op gegeven voor facebook, goed he?
    XXXO&O

  • 07 Februari 2014 - 12:29

    O%O:

    Mooie foto's Fleur, hier kan ik wel wat mee, mooi kleurrijk, ben benieuwd of je broek lekker zit.
    fijn weekend XXO%O

  • 07 Februari 2014 - 21:16

    Gerda:

    Hoi Fleur

    Weer een heel interessant verhaal van jou. Je doet er goed werk en bent al goed gewend lijkt het. Fijn hoor, dat je een leuk gastgezin hebt.
    Al vroeg aan de gang, maar uiteraard niet zo warm dan.
    Haha, nu nog kleine emmers water, straks draag jij ook grote emmers Fleur!
    Wij vermaken ons tot nu toe goed in Hammamet en omstreken. Hebben ook veel zon.

    Vele groetjes xxx
    Gerda en Michel

  • 08 Februari 2014 - 09:48

    Wilma:

    Hi Fleur.
    Wat een mooie foto's. Zo'n armoede en toch blije gezichten. Leuk om je weer te volgen. Vond ik ook leuk tijdens je wereldreis. Heel interessant. Echt iets voor jou lijkt me. You go girl !! En ik hoop voor je dat je darmen de bacillen op een afstand weten te houden.
    Groetjes,
    Wilma

  • 08 Februari 2014 - 17:55

    Gerda En Michel:

    Leuk de foto's Fleur en wat een schatjes die kinderen. We vergaten dit in gauwigheid vergeten te vermelden. Laat er nog maar vele komen, we kijken er naar uit. Zo te zien ben je al ingeburgerd.

    Groetjes

    Gerda en Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bolgatanga

Ghana

.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Er is een tijd van komen

19 Mei 2014

De eenzame bruid en andere verhalen

28 April 2014

titel

15 April 2014

Dank je wel

26 Maart 2014

Stom verslag
Fleur

Ik ben Fleur, 19 jaar oud, studente International Business and Management Studies te Breda. 27 januari a.s. vertrek ik voor een half jaar naar Ghana om 5 maanden stage te lopen en daaropvolgend een maand te backpacken. Youth Harvest Foundation Ghana is de organisatie waar ik stage ga lopen (http://www.yhfg.org/), YHFG is een NGO (non-governmental organisation) die doelt op een zelfstandige, zelfvoorzienende jeugd in een gezonde leefomgeving. Dit gebeurt door middel van verschillende projecten (denk aan extra scholing, ondernemings projecten, sexuele voorlichting).

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 34574

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 19 Juni 2015

Mexico

27 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Ghana

Landen bezocht: