Leaving on a jetplane - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Fleur Duffhuis - WaarBenJij.nu Leaving on a jetplane - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Fleur Duffhuis - WaarBenJij.nu

Leaving on a jetplane

Door: Fleur Duffhuis

Blijf op de hoogte en volg Fleur

26 Januari 2014 | Nederland, Valkenswaard

Vandaag is mijn tas gepakt, en zij die mij enigszins kennen weten dat dat slechts kan betekenen dat het niet langer dan 2 dagen kan duren voordat ik dan vertrek. En inderdaad, maandagochtend om 7 uur vlieg ik via Londen naar Accra, de hoofdstad van Ghana.
Maar voor zij die nu denken, wat ging ze ook alweer precies doen in Zuid Afrika/Gambia/hoeheethetookalweer? Juist, Ghana! Ik studeer dus International Business and Management Studies te Breda en een onderdeel van de studie is om de theoretische kennis opgedaan daadwerkelijk toe te passen in de praktijk, tijdens een stage. Nu voelen jullie 'm al aankomen, dat gaat in mijn geval in Ghana gebeuren! En wel in Bolgatanga (een middelgrote stad in het noorden van Ghana) bij de organisatie genaamd Youth Harvest Foundation.
YHFG is een NGO (non-governmental organisation) die streeft naar een zelfstandige, zelfvoorzienende jeugd in een gezonde leefomgeving. Het nastreven van dit doel gebeurt door middel van verschillende projecten (denk aan extra scholing, ondernemings cursussen, sexuele voorlichting). Gedurende 5 maanden zal ik meelopen in deze organisatie. Daarbij is mijn hoofdopdracht om een marketingcommunicatieplan te schrijven.
Ik zal in Bolgatanga bij een gastgezin gaan inwonen. Best een gek idee, omdat ik nog geen idee heb wie die mensen zijn. Toch maak ik me daar weinig druk om, gezien de unanieme eensgezindheid van ervaringsdeskundigen over de gastvrijheid van de gemiddelde Ghanees.
De temperatuur in Bolgatanga ligt momenteel rond de 38 graden. Dat zal licht gezegd natuurlijk ook 'even wennen' zijn. Verder is het in tegenstelling tot mijn vorige reis nu het geval dat ik vriendjelief zal moeten missen. Desalniettemin, ik ben erg benieuwd en heb bovenal enorm veel zin in weer een nieuwe ervaring! Jullie horen spoedig van mij!!



  • 26 Januari 2014 - 02:26

    Rick:

    Veel plezier fleur!!!!!

  • 26 Januari 2014 - 09:08

    Mieke:

    Voor jou zeker weten weer een pracht ervaring en succes met de stage. Over een maand ben ik in Gambia! Liefs van mij xx

  • 26 Januari 2014 - 12:40

    Gerda En Michel:

    Super Fleur, dat we je weer kunnen volgen. We kijken er naar uit. Het 1e verslag is al heel goed en ook goed uitgelegd. Compliment!!
    Wij zullen je onze reiservaring van Tunesië laten weten hè?
    Een heel goede vlucht alvast.

    Lieve groetjes xxxx
    Gerda en Michel

  • 26 Januari 2014 - 15:58

    Wilma:

    Hi Fleur,

    Wat leuk dat je naar Ghana gaat. Veel Succes en ook veel Plezier gewenst!
    Groetjes Wilma

  • 26 Januari 2014 - 20:35

    Jans:

    Have fun girl!!! ik ga je volgen xx

  • 27 Januari 2014 - 09:48

    Oma:

    Hoi Fleur, we hopen dat alles in londen is opgelost, goeie reis XXXopa ,oma

  • 27 Januari 2014 - 10:17

    Jeanne Haans:

    Fleur heel veel succes daar en wij vinden het leuk om op de hoogte te blijven!!!!!

    En lekker warm daar...............................dat hebben we hier niet.


    Gr Jeanne en Jan. x

  • 27 Januari 2014 - 11:21

    Pilskes:

    Go Fleur,GO!
    Veel plezier en dat je veel mag leren en nuttig werk verrichten natuurlijk!
    Sunshine reggae en wij maar bibberen hier in dat kikkerlandje,
    ohja we zullen er met carnaval "ene vatten" op de goede afloop en natuurlijk DJ Ruudje een beetje steunen...

    xx
    de Pilskes

  • 27 Januari 2014 - 14:13

    Ank:

    Ha die Fleur, super leuk weer denk ik zo als ik je verhaal lees. Hopelijk gaan mijn mannen dat later ook doen ..... Reizen. Mag je de do's en dont's vertellen. Vertrouw ik jou wel toe, hi hi. Goeie reis. Kus Ank

  • 29 Januari 2014 - 09:45

    Tanja:

    Fleur is goed aangekomen in Accra. Ze heeft ons gisterenavond een sms-je gestuurd. Ze gaat vanaf vandaag doorreizen naar Bolgatanga; met een tussenstop zoals ik heb begrepen. Vanaf as maandag hoopt ze dan op internet te kunnen.

  • 29 Januari 2014 - 11:50

    Will Van Oirschot:

    Fijn om te lezen Tanja dat ze contact heeft gehad met jullie (blijft toch altijd spannend).
    Nu nog een lange busreis en dan volgen we Fleur via deze side.
    groetjes Will

  • 29 Januari 2014 - 15:35

    Gerda En Michel:

    Ook wij vinden het fijn Tanja, dat je het berichtje van Fleur hebt doorgegeven. Laat Fleur maar wat bijkomen van de reis. We blijven Fleur volgen.

    Gerda en Michel

  • 29 Januari 2014 - 15:56

    Yvonne Wassink:

    Hey fleur!
    Is het alweer zover dat je weg bent.
    Wat gaat t toch snel.
    In ieder geval heel veel succes en plezier daar!!!
    Voor je t weet zijn die 5 maanden ook alweer voorbij, en sta je weer op Nederlandse bodem.
    Groetjes Yvonne :)

  • 30 Januari 2014 - 21:19

    Diaane Van Son:

    Geniet ervan Fleurie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Valkenswaard

Ghana

.

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Er is een tijd van komen

19 Mei 2014

De eenzame bruid en andere verhalen

28 April 2014

titel

15 April 2014

Dank je wel

26 Maart 2014

Stom verslag
Fleur

Ik ben Fleur, 19 jaar oud, studente International Business and Management Studies te Breda. 27 januari a.s. vertrek ik voor een half jaar naar Ghana om 5 maanden stage te lopen en daaropvolgend een maand te backpacken. Youth Harvest Foundation Ghana is de organisatie waar ik stage ga lopen (http://www.yhfg.org/), YHFG is een NGO (non-governmental organisation) die doelt op een zelfstandige, zelfvoorzienende jeugd in een gezonde leefomgeving. Dit gebeurt door middel van verschillende projecten (denk aan extra scholing, ondernemings projecten, sexuele voorlichting).

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 784
Totaal aantal bezoekers 34543

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 19 Juni 2015

Mexico

27 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Ghana

Landen bezocht: