Unexpected Mexico - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Fleur Duffhuis - WaarBenJij.nu Unexpected Mexico - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Fleur Duffhuis - WaarBenJij.nu

Unexpected Mexico

Door: Fleur Duffhuis

Blijf op de hoogte en volg Fleur

04 Januari 2015 | Mexico, Puebla de Zaragoza

Mexico city is overweldigend groot. Zo'n vermoeden krijg je al net voor landing maar wordt ook bevestigd wanneer je voet aan land zet. Volgens officiele cijfers telt ' greater mexico city' ruim 21 miljoen mensen, wat natuurlijk in werkelijkheid hoger ligt. Des te meer reden dat ik me enorm verbaasde over hoe goed georganiseerd, schoon het was en hoe veilig het aanvoelde. Alles is piekfijn aangegeven, zelfs wanneer je een bus neemt moet je weer door een security check en wanneer je door de stad rijdt is die bijna onwerkelijk schoon en bijgehouden. Die had ik niet zien aankomen! De temperatuur hier overdag is heerlijk rond de 25 graden. Hempjes weer maar zeker niet te warm om dingen te ondernemen. 's Avonds koelt het behoorlijk af en kun je dus gewoon lekker onder een deken slapen, top!

Aangekomen in Cholula, een suburb van Puebla zijn we meteen een kijkje gaan nemen bij Universidad de las Americas Puebla, oftewel; UDLAP, waar ik de aankomende 5 maanden ga studeren. Hoe ENORM dat is had ik ook niet verwacht. Je kunt er echt makkelijk verdwalen, er zit o.a. een bank, een gym, een sushirestaurant, een eigen ziekenhuis, een groot sportpark en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoe ik daar ooit alles kan gaan vinden kan ik me nog niet voorstellen, voel me weer een beetje alsof ik vanuit groep 8 naar 'de grote school' ga. En ach, aangezien dat goed is gekomen, zal dit ook wel goedkomen ;).

Los Mexicanos zijn tot nu toe verschikkelijk lief en behulpzaam, alleen rest er een pocito probleempje; ik versta er geen zak van. Ik had niet verwacht dat men echt geen enkel woord engels spreekt, zelfs niet toen we aankwamen bij de universiteit. Prioriteit 1 is momenteel om woonruimte te vinden maar nr. 2 wordt zeker het volgen van spaanse les.

Zie alvast wat eerste foto's voor de sfeerimpressie, meerdere zullen volgen! From Mexico with love

  • 04 Januari 2015 - 09:18

    Netty:

    Dit gaat je lukken Fleur, succes!

  • 04 Januari 2015 - 12:25

    Netty:

    Das ff wennen Fleur

  • 04 Januari 2015 - 14:44

    Johan Peels:

    Muchos Succesos and that's indeed a different cook!
    Maybe first uno servezza a la precision?

  • 04 Januari 2015 - 17:44

    Floor Peels:

    Fleurtjeeee klinkt goed ! Succes met Spaans! Ik ben gekomen tot todo recto , a la recheda, a la ... (linksaf, Moeilijker woord), muches gracias, en dos cervezas en wat handgebaren,kwam ik een heel eind mee in Cuba

  • 04 Januari 2015 - 18:55

    Ank:

    Fleur over jou maken w ons geen zorgen meer. Gaat goed komen veel lachen en op je hoede blijven :-)
    Fijn dat je weer een blog gaat bijhouden
    Good luck
    Kus

  • 05 Januari 2015 - 10:49

    Netty:

    Voorbeelden van woorden die vaak in Latijns-Amerika gebruikt worden.

    Nederlands Latijns-amerika Spanje
    Geld La plata, el dinero El dinero
    Postzegel La estampilla El sello
    Haast hebben Estar apurado Tener prisa
    Boos worden Enojarse Enfadarse
    De slagroom La crema La nata
    Aardappelen Las papas Las patatas
    Meer bijzonderheden van verschillende landen.

    Argentinië en andere landen van Latijns-Amerika: Het werkwoord "coger" betekent "pakken, nemen", maar niet overal. In veel landen van Latijns-Amerika, vooral in Argentinië , betekent het "neuken". Om problemen te voorkomen is het beter om in Latijns-Amerika het werkwoord "tomar" te gebruiken. In Spanje mag je allebei gebruiken.
    Colombia: In Colombia wordt de vorm "tú" (jij) nauwelijks gebruikt. Zij gebruiken "usted" (u) om tegen iedereen te spreken, zelfs tegen kinderen.
    Argentinië : In Argentinië wordt de vorm "tú (jij) helemaal niet gebruikt. Er wordt "vos" gebruikt voor "jij". Het is een oude vorm van de Spaanse taal.
    Mexico: Alleen in Mexico wordt het woord "camión" gebruikt voor "de bus". Natuurlijk ook voor "de vrachtauto".
    Mexico: Alleen in Mexico wordt het woord "zapatillas" gebruikt voor "schoenen met hoge hakken". In Spanje en andere landen zijn "las zapatillas" sportschoenen (of pantoffels).

  • 05 Januari 2015 - 10:52

    Netty:

    Fleur let op het werkwoord coger, niet gebruiken ! dus tomar !

    Als je in het spaans zegt aqui, zegt de mexicaan aqua

    succes !

  • 05 Januari 2015 - 12:03

    Rob En Mies:

    Jeuh Fleur.......we kunnen je weer volgen..........leuk!!
    Goed om te lezen dat de start zo soepel is verlopen.
    Have fun.
    X Rob en Mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur, 19 jaar oud, studente International Business and Management Studies te Breda. 27 januari a.s. vertrek ik voor een half jaar naar Ghana om 5 maanden stage te lopen en daaropvolgend een maand te backpacken. Youth Harvest Foundation Ghana is de organisatie waar ik stage ga lopen (http://www.yhfg.org/), YHFG is een NGO (non-governmental organisation) die doelt op een zelfstandige, zelfvoorzienende jeugd in een gezonde leefomgeving. Dit gebeurt door middel van verschillende projecten (denk aan extra scholing, ondernemings projecten, sexuele voorlichting).

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 34546

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 19 Juni 2015

Mexico

27 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Ghana

Landen bezocht: